onsdag 17. juni 2009

Turen nærmer seg slutten


Turen nærmer seg slutten og jeg har pådratt meg diare. Økonomien tilsa også at det ikke kunne bli noen store utskeielser resten av turen. Her inntas en enkel "middag" på ett noe lugubert pensjonat. Det var egentlig ett hybelhus som tilhørte en stor kjemisk fabrikk på grensa mellom Polen og Litauen. De leide også ut rom til reisende. Det var ingen servering der, men rett over gata var det ett brennevinsutsalg som også hadde litt matvarer. Kveldens middag ble tørt brød og øl, men det funka greit.


Lastebilparken i Litauen var veldig variabel. Flertallet av bilene var moderne, men det var også mange gamle russiskproduserte lastebiler å se. Her er 3 eksemplarer av merket GAZ lastet med bjørkved. Kanskje det var ved som etterhvert havner i Norske vedovner. Litauen eksporterer my fin bjørkved til Norge.


Endelig kunne jeg stille meg i kø på havna i Riga for å ta ferge over til Stockholm. Nå begynte hjemlengselen å melde seg etter 6 mnd. på reise. Om ett par dager er jeg hjemme.
Posted by Picasa