lørdag 16. mai 2009

Arbeidende gjest

Å være arbeidende gjest på SiToscana er variert og hyggelig. Selvfølgelig er det også en fin måte for meg å holde mine reisekostnader nede på. Her er jeg privatsjåfør for Oslodamene Randi og Anne Brit. Vi kjørte bl.a. opp i fjellen til marmorbruddene i Massa og Carrara. Det er forøvrig fra dette området marmorhellene til operabygget i Oslo er hentet fra.

En annen hyggelig oppgave var å legge forholden til rette for åtte spreke Tromsødamer. De har tidligere utgjort en turntropp som var aktiv på åttitallet og har siden holdt sammen. De reiser regelmessig sammen på turer, og denne gangen besøker de Toscana. Fremst på v.side i bildet er troppens trener Lisbeth, undertegnede, Sissel, Berit, Torill, Elisabeth, Bente, Trude og Aina.

Så min favoritt jobb. Når hjerteknuseren Livia kommer på besøk stopper arbeidet vanligvis opp på SiToscana. Livia er barnebarnet til vertsfolket Sissel og Tage. Her får jeg være barnevakt mens besteforeldrene prøver å jobbe litt.

Det blir også litt mere ordinært vaktmesterarbeid innimellom. Her repareres vindusskodder. Det er viktig att skoddene er iorden slik at solen kan holdes unna vinduene på dagtid og ikke varmer opp huset.
Posted by Picasa