torsdag 30. april 2009

Skiparadis

Det var en merkelig opplevelse å komme fra 25 grader ved middelshavskysten og opp i fjellet hvor skitrekkene ennå gikk. Jeg hadde jo tross alt bare kjørt 7-8 timer.

Den videre ferden mot Frankrike skulle føre meg ennå høyere opp i fjellene. Nå begynte temperaturen å bli ubehaglig lav og det kom snøblandet regn. Jeg forhørte meg litt før jeg kjørte videre ang. forholdene. Det var ikke så fristende å kjøre seg i opp i noe snøføre. Såg jo at det var nysnø i skråningene og at det var helt ferske brøytekanter langs veien.

Jeg snakket med betjeningen på en bensinstasjon og de sa at de ventet snø til natten, men at jeg nå var på det høyeste punktet på ca 2000 m og at det etter en lang tunell jeg måtte gjennom, bare gikk nedover. Jeg bestemte meg på å fortsette ferden da jeg antok at det var små sjanser for at snøen la seg på vegen.
Posted by Picasa