søndag 19. april 2009

Tilbake til utgangspunktet

Etter to uker på kontinentet kunne jeg kjøre på land i Gøteborg og ta fatt på siste milene til Fredrikstad. Jeg slo følge med de andre Kingsrød bilene. Tollen på Svinesund var fort unnagjort og jeg kunne sette kursen for Frediktstad hvor en spent lastebileier ventet på meg for å se om det var noe igjen av sin kjære Renault Magnum.


Her tar Gunnar imot Øivind som også kom med samme ferge som meg. De to har kjørt langtransport på kontinentet i flere tiår. Det er ikke så mange norske trailersjåfører igjen som kjører på utlandet, da denne kjøringen langt på veg er overtatt av billig østeuropeisk arbeidskraft. Det viste seg att de også kjente trønderske sjåfører som kjørte på kontinentet tidligere. De ba meg bl.a hilse til Einar Bolkan i Namsos.

Her er Gunnar sammen med svenske Janne som også kjører for Kingsrød
Posted by Picasa