onsdag 15. april 2009

Vinlasting i Frankrike

Etter å ha ventet ett par timer etter lossinga i Barcelona fikk jeg beskjed om å kjøre til en liten landsby i Frankrike som heter S`Felix de Lodez og laste 23 tonn vin til distributører i Norge. Jeg trodde hadde vært heldig å få komplett last på en plass slik at jeg kunne kjøre direkte til Norge etterpå. Det skulle vise seg at det var feil på en del av vinpallene som skulle til Norge slik at jeg ikke fikk lasta fullt.

Dermed var det bare å legge ut på den Franske landsbygda og lete opp flere vingårder som jeg fikk beskjed om å laste hos.

Det var ikke bare enkelt å finne plassene selv om bilen var utstyrt med GPS. Franskmennene har ett undelig system med at flere steder har samme postnummer, pluss at stedene var små og ikke alltid fantes i registeret til GPS`n.

Posted by Picasa