mandag 6. april 2009

Trailersjåfør

Gunnar fra Fredrikstad traff jeg under oppholdet i S-Africa. Han er trailersjåfør av den gode, gamle sorten. Han er også en ihuga Harley Davidsen entusiast. Vi kjørte "the garden route" sammen, eller "route 62" som det også kalles. Vi fant tonen under den 10 dager lange turen rundt i S-Africa. Jeg fortalte Gunnar om mine planer for min 6 mnd. lange ferie, og om at jeg bl.a. hadde ønske om å jobbe litt under reisen. Han kvitterte med å engasjere meg som sjåfør på hans vogntog som går fast på kontinentet. Han kunne tenke seg å ha ett par uker fri i forbindelse med påsken og hadde bruk for en sjåfør.

Semitraileren jeg fikk utlevert var en godt utstyrt 2004 mod. Renault Magnum

En noe skeptisk bileier som overlot sin kjære trailer til en førstereisgutt når det gjaldt utenlandskjøring. Tro om han får bilen sin hel tilbake?

Her er traileren ferdig lastet med titandioksidpigment fra Kronos Titan AS i Fredrikstad som skulle fraktes til en malingsfabrikk i Barcelona. Titandioksid brukes bl.a som tilsettnings i maling for å få til hvitfarge.
Posted by Picasa