onsdag 8. april 2009

Ut i Europa

Etter å ha kjørt ned til Gøteborg og tatt Stena-line sin ferge til Kiel bars det ut på Tyske motorveger. Dette var en ny erfaring for meg som ikke har kjørt lastebil utenom Norge og Sverige før. Fine veger og god skilting, samt GPS navigasjon i traileren gjorde at jeg fant meg fort til rette i min nye jobb

Jeg hadde ikke kjørt lenge før jeg fikk oppleve å stå i kø på Tyske motorveger. Dette skulle vise seg å være et gjenntagende problem slik at det kunne være vanskelig å beregne tid for en distanse. Når en må forholde seg til kjøre og hviletids bestemmelser kunne det være at en ikke fikk forflyttet seg særlig langt på en dag.

Vegarbeid var ofte årsaken til kødanelsen.

Min første rast etter at jeg forlot ferga i Kiel hadde jeg litt nord for Bremen. Der ble jeg oppsøkt av Irene og Terje fra Fredikstad. De kjente Gunnar og da de så traileren hans, stoppet de for å ta en prat. De ble vel litt overasket da de fant en trønder bak rattet, men vi fikk en hyggelig rast sammen. Vi hadde jo vår felles interesse for mc. Ekteparet var på veg til Belgia for å delta på Goldwingtreff i påsken. Dette var en tradisjon de hadde og hadde vært på dette treffet flere ganger tidligere. Turen gir meg stadig nye hyggelige bekjentskaper enten jeg ferdes på mc eller på annen måte
Posted by Picasa