mandag 19. januar 2009

Hair by Julia


Dagens gjøremål var balndt annet å finne en frisørsalong så jeg kunne ordne litt på sveisen før Africa-turen som starter i morgen. Jeg stoppet en tifeldig mann i en bakgate nær fiskehavna i LaManga for å spørre om det var noen i området. Han viste seg å være Belgier fra Antverpen ved navn Francis, som bodde her. Han forklarte at det var midt i siestaen så det var neppe noe som var åpent, men han sa han kjente noen Engelske jenter som drev salong i sentrum som kanskje hadde åpent. Han satte seg i bilen og ba meg følge etter. Salongen var åpen men hadde ikke ledig tid før om ett par timer. Jeg gjorde avtale om time. Det gjorde Francis også. Etterpå innviterte han meg like godt til en resturant i nærhten for lunsj. Vi hadde ett trivelig måltid før vi returnerte til "Hair by Julia" som salongen het, for vår avtalte time.

Slik kan det gå til når en kjører mc og spør etter noe. Folk er fatter ofte interesse for sykkelen og så er samtalen igang.

Her er salonges innehaver Julia fra Brighton. Hun har drevet frisørsalong på LamManga i tre år. En riktig trivelig og pratsom dame.




Posted by Picasa