tirsdag 20. januar 2009

Turen til Cape Town


Etter nitid pakking for mc-kjøring i enda varmere strøk, er jeg nå klar for en to døgns reise fra LaManga, Spania til Cape Town i S-Africa. Turen startet med taxi fra LaManga til Cartagena. deretter to og en halv time med buss fra Cartagena til Alicante. Hadde fly tidlig neste dag. Første ettappe var med Iberia fly til London via Madrid. Greide å krangle meg til å få sjekket inn bagasjen helt fram til Cape-Town selv om jeg skulle med British Airways videre fra London. De skulle senere vise seg å være ett skikkelig bra sjakktrekk, da vi var forsinket fra Madrid. Jeg hadde ikke hatt sjans til å rekke flyet videre til Cape Town om jeg hadde måtte vente på bagasjen på Heatrow. Hadde mitt fulle hyre med å forflytte meg selv inne på flyplassen. Heatrow er ikke en flyplass du kommer til noen minutter før avgang. Etter en laaaaang gåtur og to bussturer inne på flyplassen samt ny sikkerhetsjekk nådde jeg akkurat flyet videre.



Når en er ute å reiser blir en ofte kjent med andre folk. På flyplassen i Alicante ble jeg kjent med Martin fra Stavanger. Han bor i deler av året i nærheten av Alicanta. Ellers bor han både i Stavanger og i USA. Nå var han på veg til USA for å besøke sin kone ssom jobber dær. Han er en aktiv pensjonist som også driver utleie av sitt hus i Spania. Han har egen hjemmeside om utleiehuset sitt Casa-Blanca

Etter vel elve timer i jumbojet fra London til Cape Town kunne jeg endelig sette føttene på Africans jord. Vi fløy om natten og var framme i sekstida på morgenen. Selv om jeg fikk sove litt kan jeg ikke si jeg var uthvilt når jeg kom fram. Det var trangt for mine lange føtter på turistklassen i flyet.


Noen av de jeg skal kjøre mc sammen med i Africa hadde kmmet dagen før. Her er noen av gjengen fra Sola MC utenfor St.Georgs hotel i Cape Town
Posted by Picasa