fredag 16. januar 2009

Strekkningen Barcelona-LaManga


Fra Barcelona til LaManga kjørte jeg bare på store fine motorveger. Det var stor trafikk akkurat rundt byene jeg passerte, men ellers var det fint å kjøre. Motorveiene gjikk gjennom områder med milevis med mandarinplantasjer. Ibakgrunnen på dette bildet er det en slik mandarinplantasje


Det er ikke bare i Norge vi har bommpenger. På motorveiene i Spania er det mange bommstasjoner. Det var ikke noe rabbat for mc. Prisen varierte fra ca. 4 euro til 20 euro alt etter lengden jeg kjørte. Du tok en billett når du kjørte inn i en sone og betalte på neste bomstasjon du paserte. Slik var det også i både Polen og Italia.


Spansk trafikkpoliti var ute og plukket inn farts syndere. Fartsgrennsen var 120 km/t Det var også mye automatiske radarer. Jeg så ikke fotoboksene men det sto skilt med gjevne mellomrom. Jeg ble fortalt at de fotograferte bakfra så en skal ikke føle seg trygg på mc heller. Det beste er nok å holde fartsgrensa.

Når jeg nærmet meg Alicante begynte det å bli ganske vanlig å se palmetrær langs veien. Temperaturen ble også ganske behagelig etterhvert. Det er ca. 65 mil fra Barcelona til LaManga. Jeg brukte ca 7 timer på turen. Jeg fikk prøvd opp mine nye øreplugger fra Namsos Audiosenter
Med trønder-rock og en del norske radioprogrammer innlastet på ipod`n gikk tia fort på motorvegen. Virkelig behagelig å kunne stenge støyen ute og høre musik med høy lydkvalitet. Jeg kan virkelig anbefale slike øreplugger til mc-kjøring.
Posted by Picasa