torsdag 1. januar 2009

Vinterføre på polske motorveger

Venstrejuster
Det var litt kaldt (-5) men tørt og fint da jeg startet fra Olawa i Polen på morgenen, men etterhvert som jeg nærmet meg grennsa til Tyskland begynte det å snø. Det ble etthevert så glatt att jeg måtte ta ibruk vegskuldra til å kjøre på. Heldigvis var det lite trafikk på
1. nyttårsdag. Fikk relavtivt godt feste med mine grove dekk i snøen hvor den ikke var nedkjørt av biler. De få bilene som var ute og kjørte, tror jeg ikke visste hvor glatt det var. De holdt forholdsvis høy fart uten piggdekk syntes jeg. Så også noen utforkjøringer.



Det var godt å kunne parkere sykkelen etter 25 slitsomme mil på glatt føre. Fikk leid ett rom hos en famile i den tyske grensebyen Forst (tidligere DDR) De gjorde store øyne da det kom en motorsykkelist og ringte på døra kvelden 1.nyttårsdag. Forøvrig meget hyggelige og gjestfrie folk.
Posted by Picasa